Polecane posty

Cegła, kamień, beton - nowoczesne fototapety


Cegła na ścianie, beton, lampy przemysłowe to lubiane elementy stylu industrialnego w wielkim mieście. Co ciekawe styl industrialny narodził się, jak to zazwyczaj bywa, przez przypadek. Powstał w latach 50-tych ubiegłego wieku w USA. Panujący kryzys zmusił przemysłowców do zamykania fabryk i usuwania z nich maszyn. 


Fototapeta - Stare mury


Sytuację szybko wykorzystali nowojorscy artyści, którzy nie cierpieli na nadmiar gotówki, a pozbawione luksusów ale wysokie, przestrzenne, i  dobrze doświetlone wnętrza okazały się dla nich idealne. Zagospodarowanie tych pomieszczeń przez artystów stało się potwierdzeniem tezy jednego z najbardziej znanych architektów – Le Corbusier’a, który twierdził, że dom powinien być maszyną do mieszkania.  


Fototapeta - Betonowa ściana


Artystów nie było stać na zagospodarowanie ogromnych przestrzeni nowymi meblami i dodatkami. Nie miałoby to w tym przypadku większego sensu, ponieważ podczas twórczości często rozlewają się farby, lecą iskry i wióry. Stąd na podłodze pojawił się szlifowany beton, a na ścianach surowa cegła, często rozbiórkowa. 


Fototapeta - Biały kamień


Surowa cegła na ścianach nie dawała możliwości ukrycia przewodów elektrycznych ani rur hydraulicznych. Jednak w stylu industrialnym to raczej zaleta. Żarówka zawieszona na przewodzie w zwykłym oplocie, który wcześniej biegnie po ścianie to dekoracja ściany sama w sobie. Dodatkowo zamiast współczesnego włącznika możemy  zainstalować okrągły, ebonitowy. 


Fototapeta - Szary imperator


Mieszkanie w stylu industrialnym potrzebuje kolorów, które optycznie powiększają przestrzeń, a także sprawiają wrażenie chłodu i neutralności  - najlepsze będą zatem odcienie czystej bieli, a także szarości. Aby lekko je przełamać warto posłużyć się dodatkami w odcieniach turkusu (śniedź i platyna), lub ciemnej czerwieni ( cegła i rdza). 


Fototapeta - Jej wysokość cegła


To styl dla osób otwartych i nowoczesnych, o niekonwencjonalnych upodobaniach. Dzięki nowoczesnym tapetom każdy z nas może sobie zafundować loftowy klimat. Nawet w niewielkim mieszkaniu. Bo przecież nie całe wnętrze musi być w tym stylu. Może wystarczy jedna ściana, niewielki przedpokój lub wnęka. 

Fototapeta - Betonowa nicość


Już z tego krótkiego przeglądu widać jak różnorodna i ciekawa jest oferta. A to przecież tylko mój subiektywny wybór, oparty wyłącznie na tym, co mnie się podoba. Propozycji wzorów, struktur i kolorów masa. W ciągu jednego weekendu możemy odmienić swoje wnętrze, a jak nam się znudzi nie trzeba używać młota pneumatycznego do skucia cegły, betonu lub licówki. 


Fototapeta - Zaułek cienia


Wszystkie pokazane wyżej wzory i wiele innych  znajdziecie w ofercie naszego sklepu internetowego. Zapraszamy TUTAJ, zakładka TAPETY I OBRAZY. 



Komentarze

  1. Uwielbiam takie ostre aranżacje z charakterem. Ostatnio miałam okazję odwiedzać targi z aranżacjami mieszkań i bardzo podobne wystroje były pokazywane. Jeden mi się bardzo spodobał na przedpokoju na ścianach był cegły a pod ścianą małe ławki drewniane na których można było usiąść i spokojnie założyć buty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspólczesnie mamy wiele możliwości, ktorych nie było wczesniej i to jest inspirujace

      Usuń
  2. Kto by pomyślał, że to wszystko to fototapety! Pięknie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna kolekcja inspiracji! Fototapeta na 1 zdjęciu jest rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cegła! To zdecydowanie mój wybór :) Pięknie wygląda na ścianie i bardzo chciałabym kiedyś mieć możliwość aranżacji właśnie taką fototapetą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze dać znać na sklepowego maila jak sie Pani zdecyduje

      Usuń
  5. Te fototapety wyglądają bardzo ciekawie, szczególnie numer 1. Teraz tylko jedna rzecz mi spokoju nie daje: jak to wykańczasz na krawędziach/ w narożnikach? Jakieś profile PCV , listewki drewniane lub może listwy PCV?

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie prezentują się te fototapety! Nadają one wnętrzu wyjątkowy charakter, jakiego nie można porównać ze „zwykłymi” pomalowanymi farbą ścianami. Nie mogę się zdecydować, która aranżacja podoba mi się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Biała cegła to mój numer jeden! Już dawno marzyła mi się taka ściana w salonie, ale miałam trochę opory. Teraz wiem, że to będzie idealny pomysł — moja wymarzona cegła na ścianę. Biała jest najrozsądniejszym pomysłem, bo będzie pasowała do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fototapety to ciekawa sprawa, jednak płyty betonowe dekoracyjne wyglądają lepiej. Nie da się zastąpić tego efektu tapetą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie każdy lubi ten styl, ale nie da się ukryć, że posiada on w sobie to coś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super fototapety. Najbardziej podoba mi się ta z cegłą ;) W przyszłym tygodniu rozpoczynam remont salonu i szukam czegoś ciekawego. Gdzie takie fototapety kupić? Szukam miejsca gdzie mają duży wybór i konkrencyjne ceny

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe propozycje fototapet można też naleźć w sklepie https://www.dekowizja.pl/fototapety-70-Do-Sypialni.html Znajdziecie tam dosłownie fototapety w różnych kolorach i wzorach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cegła, beton, mur... chyba zawsze będą w modzie. Przy "dobrej" tapecie nawet mało designerskie meble wydają się być oryginalne ;)
    P.S. od 9 miesięcy nie pojawił się nowy artykuł na blogu. Brak czasu? :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny dodatek według mnie. Ciekawa fototapeta może całkowicie odmienić każde wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię taki nowoczesny styl połączony z betonowymi dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja właśnie jestem w trakcie budowy domu i szukam jakiś ciekawych pomysłów na jego aranżację. Chciałem się was zapytać co sądzicie o takim pomyśle jak https://www.dekowizja.pl/fototapety na ścianach? Czy waszym zdaniem to będzie dobre rozwiązanie?

    OdpowiedzUsuń
  16. Kto by kiedyś pomyślał, że tapety znów staną się modne... po czasie... pod postacią 3d... trzeba przyznać, że wyglądają nieźle. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne propozycje, ja mam bardzo podobną tapetę u siebie. Kupiłam ją w sklepie https://www.fototapety24.net/ - polecam wam sprawdzić ofertę tej marki.

    OdpowiedzUsuń
  18. mam taką samą tapetę super to wygląda do tego dobre oświetlenie i efekt WoW

    OdpowiedzUsuń
  19. W mieszkaniu wygląda to bardzo efektownie

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo podoba mi się klimaty tych fototapet, też musze zamówić coś do swojego mieszkania. Nie ukrywam jednak, że spodobała mi się opcja od https://www.dekowizja.pl/fototapeta-z-wlasnego-zdjecia.html gdzie można zamówić fototapetę z własnym zdjęciem. Co myślisz o tym rozwiązaniu?

    OdpowiedzUsuń
  21. Słuchajcie, a czy waszym zdaniem Fototapety 3D to dobre rozwiązanie jaki dodatek do aranżacji pomieszczenia? Widziałem, że można wybrać sobie na prawdę ciekawe i warte uwagi wzory. Powiedzcie mi jakie jest wasze zdanie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  22. Tapety na ściany są idealnym rozwiązaniem dla małych pomieszczeń. U siebie w sypialni wybrałamfototapetę 3D, która prezentuje się ślicznie. Uwielbiam białe wnętrza!


    Super blog!

    OdpowiedzUsuń
  23. Moim zdaniem jeśli chodzi o takie rozwiązanie jak Fototapety, to jak najbardziej warto jest się nad nim zastanowić. Dzięki nim można stworzyć na prawdę ciekawą i niepowtarzalną przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię takie realistyczne wzory na tapetach, bo wzbogacają wizualnie przestrzeń. Mogą także nadać jej głębię lub powiększyć optycznie. To naprawdę fajne rozwiązanie jeśli nudzą nas gładkie ściany w pomieszczeniach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam i cieszę się z wizyty.



instagram @kokonhome



Copyright © Kokon Home