Polecane posty

Święta w tradycyjnych kolorach

Boże Narodzenie to wyjątkowy czas, który wymaga wyjątkowej oprawy. Internet i czasopisma pełne są różnorodnych inspiracji i pomysłów. Od tych tradycyjnych po zupełnie zwariowane. Najważniejsze aby styl dekoracji był zgodny z naszym charakterem i osobowością. 


Dobrym sposobem na odmienienie i ocieplenie wnętrza jest wykorzystanie czerwieni. Czerwony w połączeniu z zielonym automatycznie prawie każdemu z nas kojarzy się ze świętami. Czerwień i zieleń symbolizują Adwent i Boże Narodzenie. 


Zielony jest kolorem nadziei oraz wierności, a czerwony symbolizuje krew Chrystusa przelaną dla odkupienia świata. Dlatego te kolory mają duże znaczenie w ozdobach bożonarodzeniowych. 


Dekoracje w kolorze złota i głębokiej czerwieni przykuwają uwagę. Ta królewska inspiracja bogata jest w odcienie szlachetnego burgunda i antycznego złota. Bardzo często wystarczy jeden element w tym energetycznym kolorze by wnętrze nabrało odświętnego wyglądu. 


Czerwone dekoracje świąteczne silnie wpływają na emocje. Niezmiennie kojarzą się bowiem z ogniem oraz ciepłem. Czyli tym, czego w okresie zimy najbardziej nam potrzeba. Jak wiecie moje wnętrze jest raczej monochromatyczne i kolorów w nim niewiele. 


Ale w okresie świąt Bożego Narodzenia zawsze znajdzie się miejsce na kilka czerwonych drobiazgów. Nie dominują, jedynie ocieplają biel i srebro, które szczególnie mi odpowiada. W tym roku nawet noszę się z zamiarem przemalowania na czerwono jednego mebla. 


Czy się odważę? A może jednak stchórzę? Zobaczymy, bo pewnie  jakaś relacja na blogu się znajdzie. Jedno jest pewne coś czerwonego w dekoracjach świątecznych mieć będę. Jak widać również w ofercie mojego sklepu Kokon Home jest kilka przedmiotów w tym kolorze. 


Co świadczy tylko o tym, że nawet mnie trudno obok czerwonego przejść obojętnie. Zresztą święta to czas pewnego dekoracyjnego szaleństwa więc odstępstwo od normy jest mile widziane. Skoro przez resztę roku unikam kolorów to świąteczny klimat podkreślę ich obecnością.


 

Komentarze

  1. Ja również nie wyobrażam sobie świąt bez czerwieni i zieleni. Te kolory kojarzą mi się zwłaszcza ze świętami z dzieciństwa. Do tego odrobina kratki. Już taka ze mnie tradycjonalistka ;) Ale inne motywy kolorystyczne również mają swój urok w tym niezwykłym czasie. Zwłaszcza srebro i złoto. Piękne te czerwone akcesoria. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym roku wracam do czerwieni. Szaleć nie będę. Wystarczy kilka akcentów. Bardzo mi sie podobają te świeczniki. Takie w kandynawskim stylu.
    Pozdrawiam serdecznie
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w tym roku stawiam na czerwony. Sztućce i miski ...aż się poślinilam :)
    same cuda Lilka !
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy tylko ja mam takie wrażenie, czy jakoś wcześnie w tym roku się robi "bożonarodzeniowo" na blogach? Nie, żebym narzekała, ależ skąd! Uwielbiam święta zimowe i wszystkie te światełka, dekoracje... chyba przez brak śniegu wydaje mi się, że jeszcze jest mnóstwo czasu! ;)
    Piękne inspiracje, Lilla! Zielony i czerwony to ponadczasowe połączenie, które kojarzy się jednoznacznie, właśnie ze świętami. :)Uściski przesyłam! Kaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie wiem. Muszę sprawdzić kiedy ja coś świątecznego wystawiałam w poprzednich latach. Ale to byłoby dziwne gdybyśmy już w domach miały dekoracje świąteczne. Na inspiracje to chyba nie jest zbyt wcześnie. Ja pierwsze świąteczne zakupy do sklepu robię w sierpniu więc dla mnie to koniec nie początek sezonu :)

      Usuń
  5. Super! Wianek boski! Prosty a robi wrażenie. U mnie będą wieńce z poinsecji, bo tradycyjne iglaste już mi się znudziły a chciałam z jakiejś żywej rośliny kojarzącej się ze świętami zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny jest ten wianek! Coś niesamowitego! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio namiętnie przeglądam mnóstwo inspiracji dotyczących świątecznego wystroju. I chociaż podobają mi się stylowe, złote klimaty, to chyba nic nie przebije klasycznej czerwieni. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czerwień zawsze pięknie pasuje do świąt. Trendy się zmieniają ale czerwień na Boże Narodzenie zawsze jest :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam i cieszę się z wizyty.



instagram @kokonhome



Copyright © Kokon Home