Polecane posty

Inaczej

Pada śnieg. A nie powinien :). Zimno i ponuro. Bazie w mojej okolicy już przekwitły. Inaczej to sobie wyobrażałam. Wielkanoc jest świętem ruchomym więc bardziej zaskakującym niż Boże Narodzenie. Pogodowo oczywiście!


Podczas soboru nicejskiego w 325 roku ustalono, że będzie się ją obchodzić w pierwszą niedzielę po pierwszej wiosennej pełni Księżyca. Może wypaść najwcześniej 22 marca, zaś najpóźniej 25 kwietnia. Dlatego pamiętam te kwietniowe spędzane na działce. W pełnym słońcu na leżaku i te z lepieniem bałwana, zazwyczaj marcowe.


W tym roku prawdopodobnie dostanie nam się ta druga opcja. No może bez bałwana! Okazuje się w dodatku, że kościelna pełnia Księżyca różni się od astronomicznej. Metod obliczania wiele, zależnie od  uznawanego kalendarza. Ogólnie rzecz biorąc strasznie to skomplikowane i zagmatwane.


Z obchodami świąt wielkanocnych związanych jest wiele zwyczajów ludowych: śniadanie wielkanocne, pisanki, święcone, śmigus-dyngus, dziady śmigustne, Rękawka, Emaus, walatka, z kurkiem po dyngusie, Siuda Baba, wieszanie Judasza, pogrzeb żuru i śledzia, pucheroki, przywołówki, palma wielkanocna i Jezusek Palmowy.


Sporo tego, prawda?! Jedne powszechnie znane, inne zdecydowanie bardziej tajemnicze. Kto ciekaw szczegółów musi sobie na ich temat wyszukać informacje i poczytać. U mnie dziś propozycja nieco odmiennej dekoracji. Inaczej wykorzystane bazie. 


Te przejrzyste zawieszki kupiłam kilka lat temu w Home&You. Są uniwersalne, bo mogą udawać bożonarodzeniowe bombki i wielkanocne jajka. Wystarczy w odmienny sposób zagospodarować ich wnętrze.  W tym roku wypełniłam je baziami. Co roku można inaczej! Wystarczy pomysł.





Komentarze

  1. tez pamietam upalne wielkanoce ;) nawet się opalałam ;) i stanowczo wole takie niz tego roczną .. ale no cóż.. chociaz do domu zaproszę wiosnę! :) pomysł z baziami super :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pogoda na Wielkanoc to prawdziwa niespodzianka. Też pamiętam czasy, kiedy z koszykiem do święconki chodziłam w podkolanówkach :) Rownież mam jajko z wkładką. Faktycznie jest ozdobą na Boże Narodzenie i na Wielkanoc.
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. Oryginalny schowek dla "baziowych misków":-) Szalenie mi się podoba. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne miejsce :) Pomysł na te przejrzyste zawieszki rewelacja :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie te przezroczyste zawieszki dają mnóstwo możliwości, warto mieć takie uniwersalne przedmioty :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj
    Świetne są te zawieszki, podobają mi się
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł z bazimi kotkami w jajku świetny
    U mnie pogoda też do bani

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te srebrne zajączki...W zeszłym roku kupiłam je u Ciebie i bardzo je lubię....

    OdpowiedzUsuń
  9. O też mam te jaka. Sa super bo do wszystkiego pasują! Oj z tą Wielkanocą...
    robiewdomu.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Pogoda Na te Świeta to prawdziwe zaskoczenie ;)
    Masz rację z tym ostatnim akapitem. Wiele rzeczy może posłużyć nam całe lata, wystarczy tylko zmienić ich przeznaczenie, inaczej zagospodarować lub ustawić w innym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dekoracja efektowna i nie tuzinkowa !
    Co obrzędów wiele z nich nie jest mi znanych, ich nazwy brzmią ekscytująco :-)
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  12. O proszę - bardzo ciekawy pomysł na "wielkanocne bombki" - zwłaszcza, że ich wypełnienie super tematyczne, bardzo nam się coś takiego podoba.
    P.S Błyszczące zajączki za to są jakby ciut zbyt nowoczesne, ale na pewno fajnie przykuwają uwagę, zwłaszcza, że nie każdy ma ochotę na sto tradycyjnych , czekoladowych królików "walających się" po całym mieszkaniu:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam i cieszę się z wizyty.



instagram @kokonhome



Copyright © Kokon Home