W kolorze wiosennego nieba

W poście z zajączkami pisałam, że miałam problem z wyborem dekoracji wielkanocnych do sklepu. Powodem była moja niechęć, wynikająca chyba z przesytu, do dekoracji w tradycyjnej żółci i zieleni. Mam również sygnały w postaci komentarzy i e-maili, że ta kolorystyka  trochę się "przejadła" nie tylko mnie. 


Nie mam nic do zielonego i żółtego. Ten ostatni nawet lubię, ale chciałam coś w mniej typowych barwach. No i właśnie dlatego przywiozłam te ceramiczne zawieszki. Jajeczka w kolorze błękitnego nieba i w zasadzie już nic więcej nie potrzeba. Z niebieskim dodatkiem czysta biel ożywa!


Tutaj prezentuję pełną miskę błękitu, ale w mojej świątecznej wersji będą czyste białe jajka i tylko dwa niebieskie. W tym jedno jako zawieszka. Biała miska i biały wazon, bo ten kolor  jest uniwersalny. Dlaczego białe jajka? 


Z prostej przyczyny. Bo będą surowe. Nie przepadam za zimnymi jajkami gotowanymi na twardo. Zazwyczaj kolorowe pisanki wymagają termicznej obróbki. A mnie potem szkoda to wszystko wyrzucić do śmieci. Pojawi się również stary element, który już wykorzystałam dwa lata temu do wielkanocnej dekoracji.


Mowa tutaj o grafice niezwykle eleganckiego zająca. Mam do niej wielki sentyment bo jest fajna i równocześnie zabawna. Oprawiona w ramę wygląda jak portret przodka. No może podobieństwo do pradziada nie jest uderzające, ale związek emocjonalny istnieje. No i ten niebieski surducik pasuje do jajeczek.  Okazuje się, że ten sam element zestawiony z innymi dodatkami daje zupełnie inny efekt końcowy.


Poprzednio rama była bardzo ozdobna i zdecydowanie mniejsza, a pozostałe elementy nie tak minimalistyczne. Nie wiem czy za miesiąc  bazie jeszcze będą. Jeśli nie to białe kwiaty albo szafirki? I to zdecydowanie wystarczy. Chociaż jak znam siebie to nie będzie to jedyna dekoracja, ale na pewno główna. Zawieszki są dość duże bo mają ponad 8 cm i wykonane są z solidnej ceramiki więc posłużą jako ozdoba na wiele sezonów. Już dostępne w Kokon Home.



39 komentarzy :

  1. Jakie piękne. Kurcze kupiłabym całą miskę jakbym mogła. A grafika rewelacyjna :) Muszę na dobre zacząć myśleć o wiosennych dekoracjach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne jakjka ja mam granatowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej. W moim ulubionym kolorze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet mnie się ten niebieski spodobał :)

      Usuń
  4. Kochana, jakie piękne!
    Serdecznie zapraszam do mojego konkursu, może prześlesz zdjęcie tej wiosennej aranżacji? Mamy fajne nagrody!
    Pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, że ja żółty uwielbiam! A takie blue jajka do mojej kuchni w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że pasują i do pastelowej i monochromatycznej wersji :)

      Usuń
  6. cudowne jest to połączenie błękitu ceramiki i bieli !
    także muszę pomyśleć o świątecznych dekoracjach i...nie ukrywam że to połączenie, z lekkim akcentem żółci w postaci kwiatów - faktycznie może wyglądać wiosennie, odświętnie i radośnie
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się cieszę, że dałam jakiś impuls :)

      Usuń
  7. Ja również jakoś nie przepadam za takimi żółto-zielonymi kompozycjami. A jajka są przecudne.Kolor piękny, ale ja wolałabym białe, różowe i turkusowe.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne są te niebieskie jajka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w tym roku w ogóle nie mogę się zdecydować jaką chcę kolorystykę.Przez chwile chciałam szary i żółty,później pastelowy błękit i pastelowy róż...teraz już nic nie wiem :) ale jajka fajne :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze czas to się zdecydujesz :)

      Usuń
  10. Śliczny odcień niebieskiego, po prostu śliczny! I ten zajączek w tle :)
    Myślę, że trafiłaś w 10 :)
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne te jajka i ten kolor...Żółty i zielony jak dla mnie też zbyt oklepane. Tu jak zwykle wszystko piękne...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie trzeba już zacząć myśleć o świętach i planować aranżacje.
    I powiem szczerze - jak niebieskiego nie lubię, tak ten szafirowy odcień mnie urzekł.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne!!! powiem szczerze, że zostałam zainspirowana ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się do czegoś przydałam. Dziękuję :)

      Usuń
  14. Boskie i bardzo oryginalne! Ja mam chrapkę na pastele w tym roku:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkanoc w pastelach jest naprawdę urokliwa :)

      Usuń
  15. Świetny wybór i rzeczywiście jak dla mnie nic już więcej nie potrzeba ... :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolor jajeczej jest przepiekny!
    Jak dla mnie- dekoracja jest wystarczająca.
    Nie wiem dlaczego, ale nie przepadam za świętami wielkanocnymi i wystrój mieszkania ograniczam do minimum.
    Zupełnie inaczej jest na Boże Narodzenie....
    Tak już mam i na starość nie będę tego zmieniać :)
    Uściski Lilla bardzo serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszyscy tak mają. A przecież na Wielkanoc naturalnych ozdób może być więcej bo kwiaty i jajeczka...Ale wyższość świąt Bożego Narodzenia jest bezdyskusyjna.

      Usuń
  17. Śliczne jaja, myślałam właśnie o świętach w szarości z dodatkiem niebieskiego koloru, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szary to mój kolor. Nie widziałam niczego świątecznego w tych barwach więc postawiłam na srebro i błękit.

      Usuń
  18. O matko, jaki niespotykany odcień błękitu ! Wyglądają te jajeczka naprawdę elegancko :) A przodek prawie-pradziadek wymiata :)))) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przodek zawsze poprawia mi nastrój. Pewnie dlatego pojawia się po raz kolejny :)

      Usuń
  19. Zdecydowanie żółto- zielone aranzacje wielkanocne "wymiękają" przy tej dostojnej błękitnej kolorystyce!
    Rozwazam zakup tej że:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę dostojność czyni chyba głównie zajęczy pradziad :)

      Usuń

Witam i cieszę się z wizyty.

kokonhome © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka