Mała czarna - M.O.D.A. II

Mała czarna to najsłynniejsza sukienka świata. Wymyślił ją Jean Patou w 1926 roku, a wkrótce potem zaczęła je nosić Coco Chanel. 


Ona też zaprojektowała kolejne modele. Mała czarna powstała dla wszystkich pań: starszych i młodszych, zamężnych i niezamężnych. Dla chudszych i grubszych- dlatego ma prosty krój: nie jest ani wąska jak pończocha, ani szeroka jak worek. Dzięki temu jest po prostu wygodna. 


Można ją uszyć z małego kawałka materiału, bo sięga zaledwie do kolan i najczęściej nie ma rękawów. Mała czarna wpisała się w nowy styl. Kobiety przestały nosić pod sukniami gorsety dlatego styl ten nazwano "na chłopczycę". 


Wyobrażacie sobie! Jak tak wygląda chłopczyca to ja chcę nią być każdego dnia. 

27 komentarzy :

  1. jestem grubcia ...i nie wyobraźam sobie źycia beź małej ...no prawie małej...hihihih..cźarnej:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pisząc to doszłam do wniosku, że takiej nie posiadam :) Trzeba coś z tym zrobić :)

      Usuń
  2. Ja nie wyobrażam sobie życia bez spodni :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ciepłego lata bez sukienki :)

      Usuń
  3. Świetne są ilustracje w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  4. tak mała czarna to jest to ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie wychodzi z mody to naprawdę jest dobrym projektem :)

      Usuń
  5. Mała czarna najlepsza na każdą okazję... - mam taką jedną wyjątkową i już prawie 12 lat jest zemną... nadal modna i nadal ładna! - Dziękuję Panie Jean;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwanaście lat - no to już prawie przyjaciółka od serca :)

      Usuń
  6. A ja nie wyobrażam sobie życia bez spodni i szarej sukienki :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała szara to chyba siostra tej czarnej :)

      Usuń
  7. A ja nie mam małej czarnej... nie wyobrażam sobie siebie w niej :) nie lubię czarnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mam, mimo że uwielbiam czerń. Ale chyba czas to zmienić :)

      Usuń
  8. Aczkolwiek, czego by nie powiedzieć czy nie napisać... jest to klasyk... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie bardziej wolę wygodne jeansy ale małą czarną w szafie mam na "w razie co" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam cztery małe czarne! i żadnej innej sukienki! :D nie włożę żadnej innej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mnie pozostaje zazdrościć, albo sobie wreszcie kupić :)

      Usuń
  11. Co ja bym bez niej zrobiła... ;)
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedna mała czarna, setki kombinacji z kardiganami vs żakietami, koralami vs naszyjnikami, szpilkami vs kozaczkami, wielka torbą lub kopertówką itd., itp.... klasyk w którym zawsze wygląda się świetnie:) Zawsze myślałam że wymyśliła ja genialna Coco Chanel, a tu okazuje się, że to Jean Patou był tym geniuszem:P
    Usciski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to do czegoś się przydałam :)

      Usuń
  13. Klasyka ponadczasowa...uwielbiam;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pewnie ślicznie w takiej wyglądasz :)

      Usuń

Witam i cieszę się z wizyty.

kokonhome © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka