Polecane posty

Na przyszłość

Nie mam własnego domu nad czym od dawna ubolewam. Bo oczywiście chciałabym mieć więcej przestrzeni do realizowania swoich pomysłów. Niestety to jedno z tych marzeń, których już zrealizować nie zdążę. Trudno! Takie jest życie. Mam jednak nad sobą ogromny strych, który aż kusi żeby zrobić z niego cudną przestrzeń mieszkalną. Mimo, że nie mam odwagi wystosować pisma do sąsiadów o zgodę na przebudową to czasami szukam ciekawych rozwiązań. Tak na wszelki wypadek. I w ten sposób zainteresowałam się ofertą firmy VELUX® -TUTAJ. VELUX jest ekspertem w dziedzinie okien połaciowych, tworzących wyjątkową przestrzeń użytkową na poddaszu.


Czyli rozwiązań idealnych na strych właśnie. Znalazłam jednak coś dożo ciekawszego. A mianowicie rozwiązanie o nazwie świetlik tunelowy. Pod TYM linkiem znajdziecie szczegóły. Nadaje się do zastosowania wszędzie tam, gdzie zwykłe lub połaciowe okna nie mają racji bytu.  Świetlik VELUX za pomocą światłonośnego tunelu doprowadza światło do każdego zakątka. Na przykład do mojej ciemnej łazienki lub przedpokoju. A w przypadku zagospodarowania strychu również w miejscach gdzie połać dachu jest zbyt wysoko i trzeba zastosować obniżenie sufitu.


Takie rozwiązanie daje możliwość przerobienia na lokale mieszkalne pomieszczeń do tego nieprzystosowanych. Ubolewam nad tym, że mimo wszystko w naszym kraju nie ma zwyczaju tworzenia stref mieszkalnych w poprzemysłowych budynkach. Mieszkam na Śląsku i  jest tu pewnie wiele fabrycznych budynków, które można by przerobić na cudne lofty. Niestety brak takich inicjatyw. Tutaj zaprezentuję dwa pomieszczenia, które na wprowadzeniu świetlików zdecydowanie zyskały.


Nie wspomnę już o oszczędzaniu energii. Przypuszczam, że łazienki z oknem generują zdecydowanie mniejsze koszty niż te oświetlane tylko światłem sztucznym. VELUX  zadbał o łatwą instalację, niezależnie od tego jakim materiałem jest pokryty dach. Są do wyboru świetliki z tunelem sztywnym i oraz elastycznym. Te ostatnie nadają  się do pomieszczeń, w których odległość między dachem a sufitem wynosi nie więcej niż 2 m. Świetlik tunelowy ze sztywnym tunelem światłonośnym jest idealny do korytarzy czy łazienek w domach jednopiętrowych.


Strumień światła dziennego  dostarczanego przez świetlik tunelowy VELUX można porównać do strumienia świetlnego z dobrze znanych źródeł światła (żarówek, lamp fluorescencyjnych, itp.) zamontowanych w typowej lampie.
Świetlik to specyficzne rozwiązani, ale bardzo ciekawe. Na uwagę zasługuje również fakt, że oferta tradycyjnych okien połaciowych marki VELUX jest uzupełniona o rolety dekoracyjne i zaciemniające. 



I to nie byle jakie, bo zostały zaprojektowane przez Karima Rashida, jednego z najznamienitszych projektantów naszych czasów znanego z minimalistycznego stylu swoich projektów. Jego projekty wyróżnia kolorystyka oparta na kontrastach nasyconych barw, zwłaszcza ulubionych przez projektanta różu i zieleni. Chętnie wykorzystuje miękkie, płynne formy, niezależnie od tego, czy projektuje zegarek, rower czy kanapę.


Jest autorem przeszło trzech tysięcy wdrożonych do produkcji projektów. Do najbardziej znanych należą kosza na śmieci Garbo, sprzedany w 2 mln egzemplarzy, fotel Love i lampa Floob . Kolekcja rolet od Karima Rasida to cztery unikalne wzory dostępne w dwóch różnych kolorach. Bardziej typowe dla projektanta odważne zestawienia, jak jaskrawy róż lub cytrynowy, albo stonowane subtelne wzory w odcieniach czerni i bieli.

Inspiracją do stworzenia tych tkanin były naturalne motywy roślinne oraz wzory uzyskane techniką cyfrową. Doskonała propozycja do odważnych, nowoczesnych wnętrz. Wiecie, że ja mam słabość do zestawień black&white więc propozycja  pokazana na zdjęciach bardzo mnie zainteresowała. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronach firmy VELUX. Link do ofert Karima Rashida TUTAJ.  Wszystkie materiały fotograficzne zaczerpnięte ze strony http://www.velux.pl/


Post jest materiałem sponsorowanym. 







Komentarze

  1. Dziękuję za posta :* jestem właśnie na etapie planów przebudowy przestrzeni dachowo-strychowych i poczuję właśnie ciekawych rozwiązań w temacie doświetlenia. Dziękuję jeszcze raz :*

    OdpowiedzUsuń
  2. ŚWIETLIK TO ŚWIETNA SPRAWA :)
    POSIADAM ŚWIETLIK VELUXA.PÓKI CO-JESZCZE NIE JEST PRZETESTOWANY ;) - DOM W BUDOWIE;),ALE...MAM NADZIEJĘ,ŻE SIĘ SPRAWDZI!

    POZDRAWIAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z BRAKU SUFITU NA KORYTARZU NIE MAM MOŻLIWOŚCI STWIERDZIĆ JAKI DAJE EFEKT.MAM NADZIEJĘ,ŻE DOŚWIETLI NAM KLATKĘ SCHODOWĄ :) OKNA DACHOWE NA PODDASZU DAJĄ DUŻO ŚWIATŁA,WIĘC PEWNIE I ŚWIETLIK SPRAWDZI SIĘ REWELACYJNIE :)

      Usuń
  3. A ja ubolewam, że nie mogę zaadoptować małego wiejskiego kościółka. Marzy mi się właśnie w takiej przestrzeni stworzyć swoje wizje....No dobra mam jeszcze inne marzenia np. mały wiktoriański domek i wszelakie budynki naznaczone historią! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie się wczoraj zastanawiała i myślę, że w Polsce adaptacja sakralnego budynku na mieszkalny byłaby świętokractwem. Niestety!

      Usuń
    2. Ale to Ty tak myślisz czy nasze społeczeństwo! ;) A żeby nie było, to miałam na myśli kościoły opuszczone, które ulegają ruinie takie zapomniane....Dla mnie byłoby świętokractwem robić w nich dyskotekę czy dom schadzek bo i o takich przypadkach słyszałam a nie ratowanie w ten sposób aby je zaadoptować do mieszkania takiej np.uduchowionej osoby jak ja! ;) Ale oczywiście to rozważania, które mogą być w sferze marzeń bo wiadomo jak jest...

      Często przejeżdżam koło domu niezbyt ciekawego ale to co na podwórku się znajduje to za każdym razem doprowadza mnie do palpitacji serca! Gotycka kaplica, coś niebywałego! Kupiłabym ten dom właśnie ze względu na ten cud na podwórku! Gdyby mnie oczywiście stać było na takie cuda! ;)

      Usuń
    3. A tam ja! Myślę o części społeczeństwa. Tak mi się wydaje, że znalazłaby się grupa takich co to wszystko postrzegają dziwnie. Ja jestem za!

      Usuń
  4. Odważ sie i spróbuj zrealizować swój plan. Szkoda, by ładny strych stał odłogiem;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było to zrobić przed wykupem mieszkań bo teraz muszę zapłacić za zmianę wszystkich aktów notarialnych.

      Usuń
  5. świetne zastosowanie świetlnika a Karima Rashida Klasa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetlika nie kupię teraz, ale nad roletami się zastanawiam poważnie

      Usuń
  6. Fajne pomysły. Okna oknami, ale na fotkach są tez ciekawe aranżacje i dodatki... i moja ukochana biel...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest specyficzne dla fascynatów wnętrz. Na każdej fotce widzą również detale.

      Usuń
  7. Ja wlasnie tez upatrzylam pare ciekawych detali :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rolety przepiękne. Ja postawiłam na jednolite rolety dachowe, ale przy najbliższym remoncie zmienię. Trochę bałam się wzorów, ale okazuje się, że mogą pięknie współgrać z całością.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam i cieszę się z wizyty.



instagram @kokonhome



Copyright © Kokon Home